Localuri cool: Aufsturz

Aufsturz BerlinDeoarece mulţi dintre voi aţi ajuns pe blog-ul meu în timp ce căutaţi restaurante sau baruri din Berlin sau preţurile practicate de către acestea, m-am hotărât să introduc o rubrică nouă cu recomandări de localuri pe care eu le-am încercat cel puţin o dată. Deoarece nu mai locuiesc în Berlin de ceva timp, mă voi baza pe site-ul oficial al locului respectiv în numirea nivelului general al preţurilor, iar în absenţa acestuia, pe memoria mea, care nu garantez că va fi precisă la virgulă, dar care intuieşte cu siguranţă grupei de venituri căreia se adresează. Sunt deschisă oricăror noi recomandări, corecturi sau păreri, de pe urma cărora putem să beneficiem toţi.

Unul din localurile mele preferate din Berlin este Aufsturz de pe Oranienburger Strasse, situat fix la ieşirea din staţia de Sbahn. Ocupă un loc special în această listă aleatorie, pentru că aici s-a destrămat în mintea mea mitul profesorului rigid nemţesc care nu ştie să se distreze. Locul acesta va fi mereu legat de imaginea uneia din profesoarele mele, care fiind puternic ameţită, cânta, dădea din cap pe muzică şi discuta la volum maxim cu ochii sticlind despre problemele Germaniei. Ştiu, toţi suntem oameni şi până şi profesorii se îmbată, dar profesoara din cazul de faţă e aceeaşi care mi-a spus că mă dă afară dacă mă mai joc cu telefoanele (asta credea ea că fac când le puneam pe silent la începutul cursului, ca să nu se uite urât la mine când suna unul dintre ele).

Revenind la local, acesta este cunoscut datorită varietăţii mari de beri: peste 100 de feluri, adunate din Germania, Belgia, Anglia, Cehia şi Irlanda, cât şi a celor 40 de mărci de whiskey. Nu pot spune care erau preţurile la whiskey, pentru că nu consum (dar vă asigur că sunt foarte mari, ştiind scorurile băuturilor tari în majoritatea barurilor din Germania – de la 2,50 Euro/shot), însă cele pentru bere sunt chiar bune, ţinând cont de locaţia ultracentrală, adică între 2,70-4,10 pentru berile nemţeşti şi peste 3,50 pentru cele străine. Există şi câteva feluri de mâncare în meniu: chili con carne costa 5 Euro când am fost eu, supe de la 4 Euro, mâncăruri vegetariene de la 6 Euro iar ceva mai consistent format din carne şi garnitură în jur de 10 Euro, ceea ce înseamnă un nivel sub medie pentru centrul Berlinului.

Dacă în timpul zilei Aufsturz este aproape gol cu muzica în surdină, seara locul se umple de studenţi, corporatişti, turişti iar împreuna cu ei de o larmă animatoare. Ocazional sunt organizate concerte cu trupe indie sau de jazz, biletele având preţuri modice, în ton cu meniul şi cu personalul amabil şi nepretenţios. Recomand acest local tuturor celor care caută un spaţiu de socializare cool în care să încerce pe săturate din cele mai cunoscute sortimente de bere ale Europei la preţuri accesibile chiar şi unui est european.

Sursa foto: Cwiki

3 thoughts on “Localuri cool: Aufsturz

    • Evident că este binevenită o a doua părere sau chiar mai multe. De aceea recomand oricui să consulte și recenziile de pe alte site-uri (TripAdvisor, Yelp etc). Sau puteți cere o părere din partea unui prieten. Cât privește acest local, el a fost ales în mai multe rânduri de o seamă de cunoscuți de-ai mei, deci cred ca merită o vizită.

Leave a Reply

