Prima pagina de poveste

Pe acoperisul Bundestag-ului


If there was a better way to go, then it would find me

Intr-un mod atipic (chiar nerecomandat, s-ar putea spune), dar perfect tipic mie, m-am hotarat sa deschid un blog despre viata mea de student in Berlin, acum, aproape de finalul studiilor. Mi-am dat seama ca am multe de spus despre acest oras, despre viata aici in calitate de studenta romanca, despre ce inseamna sa studiezi in Germania, despre mentalitatea oamenilor care traiesc aici, despre complicata limba germana,lucruri pe care nu reusesc sa le exprim cum mi-as dori altfel decat in scris.

Daca pun cap la cap lunile petrecute exclusiv in Berlin, pot spune ca locuiesc aici de mai bine de un an. Am venit in Berlin prima data in octombrie 2010 pentru a incepe cursurile unui program de masterat cu specializare in studii britanice din cadrul Universitatii Humboldt. In toamna lui 2011, datorita masterului, am schimbat Berlinul pe Londra in scopul completarii unui stagiu de practica, schimb care m-a facut sa apreciez si mai mult faptul ca am ales si am avut sansa sa studiez in capitala Germaniei.

Cu toate ca au fost si momente in care nu m-am simtit intru totul binevenita in acest oras (birocratie excesiva, gasirea unui loc de munca, a unei locuinte), acestea nu sunt destule pentru a anula toate celelalte puncte forte, puncte care sunt de negasit in Bucuresti, de exemplu (pe care il compar si il voi compara adesea cu Berlinul). Toate aceste momente mai bune si alte mai putin bune, impresii, lectii invatate, mentalitati noi, sfaturi pentru cei care vor sa vina aici ori sa studieze, ori sa viziteze sau sa lucreze, voi incerca sa le expun intr-un mod cat mai coerent, interesant si, pe cat de mult, util in acest loc.

Leave a Reply

